NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
“It’s a match”

“It’s a match”

Nieuwigheden presenteren kan op verschillende manieren. Een eigen showroom, een vakbeurs… Bauformat en burger opteren voor een derde optie. Elk jaar tijdens de Küchenmeile toveren ze Haus Beck, een landhuis met meer dan 800 jaar geschiedenis, om tot een waar keukenparadijs. Dit jaar onder het motto ‘It’s a match’.

De kaarten zijn gelegd. De puzzelstukjes liggen klaar. Het zouden zomaar eens citaten uit de verkiezingsshow kunnen zijn. Maar wij hoorden tijdens ons bezoek aan de keukenfabrikanten Bauformat en burger vooral het motto It’s a match. “Alles past gewoon in elkaar”, aldus Dirk Kleykens. “Fronten, decoren, designelementen, accessoires…”

Het front bovenaan wat verlengen, levert een knappe greep op om de kast te openen.

Aandacht voor fronten

Veel beweging in het assortiment van fronten en decoren van zowel Bauformat als burger. “Het gaat verder dan enkele kleuren toevoegen en andere stopzetten”, benadrukt Kleykens. “Een hogere kwaliteit, beter bestand tegen bijvoorbeeld krassen of vingerafdrukken, of een antwoord op heersende trends. Een opvallende tendens is het gebruik van hout en met bijvoorbeeld Sydney, beschikbaar in de kleuren Natural Oak, Smoked Oak en Walnut, beschikken we nu over een trendy oplossing.” Maar Bauformat speelt ook met de afmetingen van het front. In bepaalde situaties is het een leuk idee om het front bewust wat langer te maken. Zo creëer je een mooi esthetisch element dat tegelijkertijd een greep oplevert om de kast te openen.

Het fineer van Sydney, hier in de kleur Walnut, matcht mooi met de groeven van Straßburg.

Productie optimaliseren

Kleykens: “De ontwikkeling van nieuwe fronten is een belangrijk topic bij zowel Bauformat als burger maar het gaat uiteraard verder dan dat. Ook bij de productie ervan zetten we de nodige stappen om het allemaal nog beter en efficiënter te doen. Zo is er een nieuwe multifunctionele productielijn bijgekomen in de fabriek te Löhne, een investering van 6 miljoen euro. We spelen met onze innovaties in op actuele trends en daardoor zijn zeer mooie combinaties mogelijk tussen de nieuwkomers onderling en met onze bestaande assortimenten. Omdat er nieuwe mogelijkheden bijkomen en andere opties ons assortiment verlaten, beslisten we om vier nieuwe moodboards op te stellen om onze keukenhandelaars te hulp te snellen. De thema’s zijn Grounded, Harmony, Intensity en Playful. Ze zullen de keukenhandelaar ongetwijfeld voorzien van de nodige inspiratie.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?