Getuige daarvan onder meer de verhuis van Astene naar Eupen. De corebusiness van de aankoopgroepering verandert niet.
Het jaar 2021 is nog maar net begonnen en het grootste nieuwsfeit voor DER KREIS is reeds achter de rug. De vertrouwde stek in Astene bij Deinze werd ingeruild voor een nieuwe uitvalsbasis in Eupen. “En ook het personeelsbestand krijgt de volle aandacht”, voegt Ronny Thyssen toe. “Een fulltime kracht op de binnendienst is reeds aan de slag. We verleggen nu de aandacht en zoeken nu volop naar een extra vertegenwoordiger die onze werking op het terrein verder zal versterken. Kandidaten mogen zich steeds melden.”
Thyssen kondigde het vorig jaar al aan. In 2021 pakt DER KREIS BeLux haar domein branding en marketing aan, dit met grote en kleinere acties. Het jaar was nog maar net begonnen en het eerste wapenfeit was er al. DER KREIS BeLux schonk immers alle aangesloten keukenzaken een mooi nieuwjaarsgeschenk. “We werkten samen met BergHoff aan dit pakket, een kleine bedanking naar onze leden toe voor hun jarenlange trouw en hun inzet. Branding en marketing wint aan belang en wij willen en kunnen niet achterblijven. Het pakket is slechts een beginpunt. Verderop dit jaar zal de ondersteuning van onze leden op het terrein volgen, net als de uitrol van ons keukenconcept Keukenspecialisten.”
“We zijn een dienstverleningsbedrijf”, benadrukt Thyssen. “Onze ideeën en concepten werken we uit zodat onze leden er alle baat bij hebben. Het doet ons dan ook plezier te zien dat de keukensector het, ondanks de moeilijke maanden, goed doet. En Keukenbaron is één van die zaken die een toch wel speciaal jaar achter de rug heeft.”
Abraham van de Velde is de gepassioneerde zaakvoerder van Keukenbaron. Zijn zaak is nu net een jaar open, al zijn de deuren meer toe gebleven dan iedereen had gewenst. “Op 14 maart 2020 openden we plechtig onze zaak in Diest”, herinnert van de Velde zich. “Om dan meteen de deuren weer te moeten sluiten en in lockdown te gaan. Maar (potentiële) klanten weten wel wat ze aan ons hebben. Een duidelijke communicatie, een duidelijke (en anders dan andere) werkwijze en een oplossingsgerichte mentaliteit steken er als Keukenbaron-troeven bovenuit. En binnenkort, met opening eind februari, kunnen klanten ook terecht in onze vestiging in Herent.”
“De betere aankoopcondities die een groep als DER KREIS kan onderhandelen voor kleinere spelers zoals ik vormen vanzelfsprekend de hoofdreden om aan te sluiten”, bevestigt van de Velde. “Wij hebben bovendien gekozen om het centraal betaalsysteem van DER KREIS te gebruiken. Leden hebben hierin de vrije keuze. De samenwerking met DER KREIS verloopt zeer vlot. Het contact met de accountmanager is leuk en tegelijk professioneel, wat de samenwerking eens zo vlot doet verlopen. En dankzij de samenwerking met DER KREIS kan ik mijn klanten de nodige garanties qua leveringen geven zodat we voor hen hun droomkeuken kunnen realiseren. En daar draait het tenslotte om.”