Het is immers een knappe eigenschap en eentje die op veel bijval kan rekenen. Flexibiliteit betekent echter ook het kunnen aanpassen aan de vragen en noden van de markt. En daar maakt Brio een punt van.
De tijd dat een consument van winkel naar winkel ging om zijn boodschappenlijstje af te werken, is voltooid verleden tijd. Van dagelijkse boodschappen tot accessoires en zelfs keukens, badkamers (inclusief toestellen) en interieurtoepassingen: de consument van vandaag wil dit graag op één locatie vinden. Wie mee wil met deze trend vormt zichzelf en zijn zaak dus beter om tot een onestopshop, een handelszaak waar je met één bezoek al de items van je (boodschappen)lijstje terugvindt.
Brio snelt deze handelszaken ter hulp. “De beslissing om het totaalpakket te gaan aanbieden is één ding”, aldus Peter Vanthienen, Business Development Manager van Brio. “Het blijkt in de praktijk niet evident om de overstap te maken. De toekomst ligt in de totaalaanpak met één aanspreekpunt voor alles. Zaakvoerders die meewillen met dit onestopshoppingverhaal ondersteunen we om dit waar te maken. Onze partners krijgen de ruimte om zich te focussen op hun corebusiness terwijl wij met Brio voor elke specialisatie (keukens, badkamer en totaalinterieur) een overheadservice bieden. Voeg daarbij de voordelen van ons voorraadplatform E.C.K. en de overkoepelende Connect+ Group waar onder meer Exellent, Selexion en Expert deel van uitmaken en je ziet meteen wat zo’n doordacht partnership voor de zelfstandige handelszaken kan betekenen. ‘Samen sterker, samen beter’ is niet voor niets ons motto.”
“We helpen onze partners vooruit”, klinkt het overtuigd bij Brio. “De service van een vakman, de kracht van een keten. Onze partners kunnen uiteraard beroep doen op een breed aanbod aan producten die via ons en het voorraadplatform E.C.K. te bekomen zijn aan marktconforme prijzen. Maar we gaan veel verder dan dat. We ontwikkelden een online (bestel)platform voor onze partners waar we ons totaalaanbod bundelden. Daarnaast zijn ook een pak extra diensten inzake marketing en branding, zowel online als offline, beschikbaar. Enkele concrete voorbeelden waarbij onze partners een beroep op ons kunnen doen: het aankopen van bedrijfswagens tegen lagere prijzen, het uitwerken van een online communicatieplatform tot, vandaag nog steeds brandend actueel, het voorzien van de duidelijk communicatie en hulplijnen omtrent COVID-19 en alle genomen maatregelen.
We hielden en houden onze partners à la minute op de hoogte van de laatste nieuwe richtlijnen voor onze sector en spelen hier meteen op in. Onze partners zijn steeds tot in de puntjes voorbereid, rekening houdende met de meest recente maatregelen die getroffen zijn.”
Het is de evidentie zelve dat het persoonlijk contact in heel dit verhaal van wezenlijk belang is en blijft. Het voorraadplatform E.C.K. heeft heel wat vertegenwoordigers op de baan en ook de interieurspecialisten van Brio ontvangen met plezier geïnteresseerde bezoekers. Deze coronatijden maken zo’n ontmoeting ‘in real life’ net iets specialer, al mag worden gezegd dat alles coronaproof verliep. “Al van voor deze maatregelen werkten we blijkbaar coronaproof”, merkt Vanthienen op. “Veel afspraken waren al one-to-one en onze vertegenwoordiger of interieurspecialist diende dus enkel een mondmasker en een plexischerm toe te voegen om dit te realiseren. Wij verkopen beleving, dromen, emotie en dat is online geen evidentie. Daarom dat we zijn blijven hameren op het correct naleven van de opgelegde maatregelen om een persoonlijk bezoek mogelijk te houden.