NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
“Alle topmerken onder één dak”
Keukentech 2021 vond plaats in Planckendael.

“Alle topmerken onder één dak”

“Het was een hele klus maar we zijn er in geslaagd om Keukentech te organiseren conform de geldende maatregelen. Het opzet was identiek, de opkomst was enorm. We mogen spreken van een zeer geslaagde editie.” Bij de Engels Group enkel blije gezichten na afloop van de huisbeurs Keukentech dit jaar.

Thomas Engels doet de toekomstplannen uit de doeken.

Zangeres Lisa Del Bo heeft het in haar liedje ‘Vlinder’ over de evolutie die het diertje doormaakt om uit te groeien tot de prachtige vlinder. Ze zingt letterlijk ‘Zo wordt de rups een vlinder, al was ie ooit cocon’. Eenzelfde metafoor gebruikt Engels Group om haar evolutie te kaderen. Een aantal veranderingen zijn op til, onder meer de geplande verhuis vanuit Antwerpen naar de nieuwe site in Malle. Geen beter platform om deze plannen uit de doeken te doen als op de eigen huisbeurs Keukentech die onder het motto ‘Engels Group ontpopt’ mee in het vlinderverhaal werd opgenomen.

De nieuwe site in Malle, a work in progress.

Lezingen

Het opzet van deze editie van Keukentech was identiek aan de voorgaande. Een leuke locatie (Planckendael), ruimte voor lezingen van fabrikanten en Engels Group zelf, standen waar de fabrikanten zichzelf en hun nieuwigheden toonden en waar tal van gesprekken werden gevoerd en voldoende ruimte om te netwerken en te genieten van een hapje en een drankje. Doorheen de huisbeurs viel de aanwezigheid van de vlinders op, steeds weer alluderend op het motto en het verhaal van de Engels Group, een verhaal dat tijdens een van de lezingen in detail uit de doeken werd gedaan. “Na meer dan 90 jaar verlaten we onze stek in Antwerpen om in Malle de groep verder uit te bouwen”, vertelde Thomas Engels, die als lid van de vierde generatie van de familie Engels mee aan deze toekomst zal bouwen. “Alle diensten van alle divisies onder één dak, met een showroom om ‘u’ tegen te zeggen.”

Spreken over nieuwigheden

Verspreid over drie dagen, eentje meer dan de vorige edities om een betere spreiding van de bezoekers mogelijk te maken, stelden ongeveer 20 fabrikanten zichzelf en hun nieuwe of meest recente producten voor. Voor een aantal onder hen was het de eerste mogelijkheid in lange tijd om nieuwe introducties echt fysiek voor te stellen en tot in detail te bespreken met geïnteresseerde bezoekers. Het gonsde dan ook van de bedrijvigheid bij de fabrikanten die maar wat graag aanwezig waren. Ook Engels Surfaces nam van de gelegenheid gebruik om een nieuw concept voor te stellen: de Kitchen Tower die recent ook paradepaardje was tijdens Architect@Work. Maar ook complete inbouwprogramma’s en uitbreidingen van bestaande collecties bij andere fabrikanten vielen duidelijk in de smaak.

Kitchen Tower, ook tijdens Keukentech publiekstrekker bij uitstek.

Gezellige buzz

Opvallend gegeven tijdens de drie avonden, de opkomst was hoog, de gesprekken interessant en geanimeerd en dat leidde tot een gezellige buzz die duidelijk hoorbaar was doorheen de hele zaal. “Waar je ook keek zag je hartelijke ontmoetingen en boeiende gesprekken”, klinkt het bij de organisatie. “Ongetwijfeld zijn er een pak projecten en bestellingen besproken, maar wat ons evenzeer verheugde was het hartelijk weerzien tussen fabrikanten enerzijds en klanten anderzijds, met Engels als facilitator en Keukentech als platform. Een rol die de Engels Group in de toekomst zal blijven spelen.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?